Apple a elektromobil?
Pakliže se něco nedá společnosti Apple určitě vyčíst, je to vyhledávání nových výzev. V tomto případě chce aktuálně nejcennější značka světa proniknout s razancí sobě vlastní do segmentu elektromobilů.
Následovníci odkazu Steve Jobse v čele se šéfem společnosti Timem Cookem, nehodlají hrát v žádném případě při zdi, vždyť společnost disponuje hotovostí 178 miliard dolarů. O možnosti výroby „jablíčkového“ elektromobilu se začalo spekulovat vzápětí poté, co se v řadách Apple objevilo několik inženýrů známých ze světa automobilového průmyslu. V závěru loňského roku mělo údajně vzniknout i nové oddělení vývoje, jehož činnost je, z pochopitelných důvodů, přísně utajena. Vzhledem k tomu, že Apple má vždy nejvyšší ambice, existuje hned několik odvětví, jejichž prostřednictvím může slovutná společnost vstoupit do automobilové branže, a to od palubních systémů, přes nejrůznější softwarová řešení a algoritmy automatického řízení, až po vlastní vůz.
Podle prestižní britské zpravodajské agentury Reuters, půjde Apple tradičně vlastní cestou, čemuž odpovídá i strategie výkupu a přeplácení specialistů. Podle listu Wall Street Journal již na projektu pracují stovky zaměstnanců, děje se tak ve speciálním středisku několik kilometrů od centrály společnosti. Podle dalších důvěryhodných zdrojů zvedl Apple rukavici hozenou konkurenčním Google, který se vývojem samořiditelného elektromobilu netají. Navíc v této oblasti v Kalifornii realizují své aktivity další slovutné značky jako Tesla, ale také tradiční velcí hráči v automobilové branži, Mercedes a Audi.