Aston Martin hodlá bodovat na mořích a oceánech
Komfort obytného vozu v kombinaci s hodně sportovním autem a Aston Martin k tomu? Nepravděpodobná varianta? Věřte, že to funguje. V současné době ovšem nikoli na dálnici, ale na vodě!
V době, kdy se jiné tradiční značky snažily zaujmout návštěvníky autosalonu v Paříži, činil Aston Martin totéž v Monaku prostřednictvím svého člunu AM37. Číslovka v názvu napovídá, že loď je dlouhá 37 stop, což se rovná jedenácti metrům a několika centimetrům. Nutno říci, že ke spolupráci si Aston Martin přizval studio Quintessence Yachts, v branži velmi dobře známé stavbou luxusních plavidel.
Výsledkem společného úsilí je člun jednoduchých linií, který do svých útrob pojme osm cestujících. Těmto pak nabízí komfort v podobě klimatizace, nastavitelného osvětlení, samozřejmostí jsou technické vymoženosti v podobě kávovaru, televize, mikrovlnné trouby. Postel lze pak vytvořit jediným rychlejším pohybem. Materiálům vévodí dřevo a kůže, patřičného komfortu si užije i kapitán. Kormidlo lodi připomíná volanty ve vozech Aston Martin, místo ručičkových ukazatelů se vládce člunu může spolehnout na přehledný displej a dotykovou obrazovku na ovládání funkcí člunu.
Velmi zajímavě je rovněž vyřešena karbonová střecha. Je schována pod zadní palubou, pakliže ovšem touží cestující po stínu, není problém palubu elektronicky vysunout. Systém vysunutí funguje podobě, jako u kupé kabrioletů a střechu lze nastavit do několika poloh.
Aston Martin je pak však především o agregátech. Stoupencům přece jen volnější jízdy je určena varianta se dvěma naftovými motory Mercury o síle 370 koní. Dva benzínové agregáty o síle 450 koní garantují svižnější plavbu. Vrcholnou výbavu ovšem představují motory Mercury Racing neboli osmiválce, přičemž každý z nich nabízí 520 koní. Díky nim je člun schopen vyvinout rychlost 52 uzlů, což se rovná 96 km/h. Cenu zatím výrobce neuvádí.