Ambiciózní Bentley
Jak pravil klasik české literatury Jan Neruda, malý jen ten, kdo má malý cíl. Tohoto sloganu se nepochybně drží i věhlasná automobilka Bentley.
Anglický výrobce, kterého v roce 1998 „pozřel“ koncern Volkswagen, jehož historie se začala psát před 95 lety v městě Crewe, představil ambiciózní plán výroby. Jak píše renomovaný německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung, zatímco loni dodala automobilka na trh 11 000 vozů, do čtyř let by měl nárůst prodeje stoupnout na 18 000 kusů, v roce 2020 by pak měla padnout hranice 20 000 prodaných vozů. Vedení VW sází na nové modely, včetně prvního sportovně - užitkového auta vůbec. Finance na marketing nebudou scházet, loňské tržby Bentley se totiž vyšplhaly na 1,68 miliardy eur, zisk činil 168 miliónů eur. A letos prý bude ještě lépe.
A jak si vede Bentley v Česku? Podle informací z roku 2012 velmi dobře. V té době totiž mělo každé čtvrté luxusní auto prodané v Česku na kapotě logo s okřídleným B. Tržní podíl značky byl tak jeden z nejvyšších v Evropě.