BMW 8 Coupé již na výrobní lince

Začátkem tohoto týdne se ve výrobním závodě v Dingolfingu, které je domovem sedanů řady 7, rozběhla sériová výroba nového BMW řady 8 Coupé, sportovního vozu, který má nabídnout výjimečnou dynamickou výkonnost v neobyčejně luxusním prostředí.

O pojetí samotného vozu napovídá znalcům a fanouškům prémiové značky BMW číselné označení 8, které znamená vrcholný status v celém výrobním segmentu značky. Vedle současného BMW i8 se sluší připomenout model Z8 a zejména pak jedinečné BMW 850i (E31) vyráběné v letech 1990–1999 s impozantním dvanáctiválcovým motorem a vyklápěcími světlomety.

Karoserie, hnací ústrojí a podvozek nového BMW řady 8 Coupé byly důsledně zdokonaleny s cílem dosáhnout maximální agility, preciznosti a vyváženosti, které se od vrcholných sportovních automobilů očekávají. V průběhu tohoto procesu byly zkombinovány pozoruhodně výkonné motory s inteligentním systémem pohonu všech kol BMW xDrive a konstrukčním přístupem BMW EfficientLightweight. Nové BMW řady 8 Coupé bylo vyvíjeno souběžně se závodním BMW M8 GTE, které již prokázalo svůj potenciál ve vytrvalostních závodech FIA World Endurance Championship (WEC) a šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar (IWSC), které se konaly v Severní Americe.

Definujícími prvky tvarů nového BMW řady 8 Coupé, které dávají na odiv dynamické vlastnosti vozu, jsou přikrčený vzhled vozu, prodloužená silueta s úzkými bočními okny a linie střechy, elegantně přecházející do mohutně tvarované zadní části s charakteristickými dvěma vybouleninami na střeše, dlouhý rozvor a široký rozchod kol. S délkou 4 843 mm, šířkou 1 902 mm, výškou 1 341 mm a rozvorem 2 822 mm vypadá toto dvoudvéřové sportovní kupé na silnici extrémně dravě.

Při podzimním uvedení na trh budou k dispozici dva motory. Vidlicový osmiválec modelu BMW M850i xDrive Coupé nabídne působivý výkon. Nejnovější generace 4,4 litrového osmiválce byla kompletně přepracována a poskytuje maximální výkon 530 k a točivý moment 750 Nm. Druhý z motorů, umístěný ve vozech s označením 840d xDrive Coupé, na rozdíl od ostatních konkurentů spoléhá na vznětový motor a poskytuje vynikající trakci a nízkou spotřebu paliva. Řadový 3,0 litrový šestiválec generuje maximální výkon 320 k a nejvyšší točivý moment 680 Nm.

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 10.7.2018

BMW

Další články