Bugatti Centodieci = 200 milionů korun bez daně
Jak již Luxury Guru několikrát informoval, slaví francouzská značka supersportů Bugatti 110 let od svého založení. Letošek se proto nese ve znamení nových modelů, tím posledním je Centodieci.
Podle informací serveru Robb Report se Bugatti vrací prostřednictvím nového modelu na počátek 90. let minulého století. Slavná automobilka na tom nebyla tenkrát zrovna nejlépe, z krize měl pomoci model EB110, vyrobený k uctění památky Ettore Bugattiho (1881 – 1947). Supersport představený v den 110. narozenin otce zakladatele současně v zámku ve Versailles a pod velkým obloukem v pařížské čtvrti La Défense, byl osazen přeplňovaným dvanáctiválcovým motorem do V, s pěti ventily na válec. 3,5 litrový motor měl 560 koní. Přestože se jednalo o, z technického hlediska mimořádně povedené vozidlo, jehož majitelem se stal například sedminásobný mistr světa v závodech F1 Michael Schumacher, z komerčního hlediska to vůbec nedopadlo. V roce 1995, po výrobě cca 300 kusů, na sebe nakonec společnost Bugatti Automobilli SpA vyhlásila konkurs a zastavila výrobu.
Po čtyřiadvaceti letech je ovšem naštěstí všechno jinak. Bugatti díky modelům Veyron, Chiron a Divo vzkvétá, proto si mohlo dovolit vzpomenout prostřednictvím modelu Centodieci na blízkou minulost. Nové Bugatti bylo vyrobeno v limitované edici deseti kusů. Disponuje čtyřikrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 1 600 koní. Stovku umí za 2,4 sekundy, na hranici 300 km/h se dostane za 13,1 sekundy. Maximální rychlost 380 km/h. Cena 8 milionů euro.