Bugatti Veyron za 125 000 USD?
Informaci, kterou s patřičnou pompou rozvířil server Car a Driver je nutno brát s rezervou. Nicméně realita je taková, že vizuální rozdíl mezi Bugatti a Cougatti zaznamená na první pohled údajně jen znalec, případně majitel vozu slavné francouzské značky.
Původcem všeho je doposud anonymní obyvatel Floridy, jehož snem bylo pořídit si Bugatti Veyron. Jako podstatný problém se ovšem jevil nedostatek financí, neboť 2,5 milionů dolarů, což je hodnota nového Bugatti Veyron, neodpovídalo ani zdaleka možnostem automobilového nadšence. Protože se však jedná o muže schopného improvizace, rozhodl se pořídit si vlastní verzi Bugatti.
Za tímto účelem zakoupil vůz Mercury Cougar, který se na starém kontinentu prodával v letech 1998 – 2002 pod názvem Ford Cougar. Výrobce si od vozu docela hodně sliboval, reklamy se chopil dokonce herec Denis Hooper. Nakonec vůz nezklamal, ale ani neoslnil.
Přesto se jeden z Cougarů proměnil díky schopnostem a fantazii muže z Floridy v Bugatti Veyron, přesněji řečeno v Cougatti. Vozidlo z roku 2002 dostalo nové světlomety, karoserii, přední mřížku a světla. To vše v modré a černé barvě. Znalec by se sice v první chvíli nejspíše podivoval nad absencí uhlíkových vláken na kolech, chybička se ovšem může vloudit.
První velké pochybnosti ohledně původu vozu přijdou při pohledu na interiér. Béžová kůže je sice v pořádku, stejně tak jako logo na volantu, manuální ovládání tlačítek je ovšem do očí bijící. Zcela jasno je pak po nahození motoru. Zatímco Bugatti Veyron disponuje agregátem W16 o síle 1 200 koní, Cougatti pohání V6 se 170 koňskými silami pod kapotou. A pokles výkonu o 85% musí být určitě znát. Přesto se zachovalá replika Cougatti s najetými 4 200 km těší z oprávněné pozornosti a výrobce nemá o objednávky nouzi.