Tahače na mosteckém okruhu
O víkendu se na okruhu v Mostě konal v pořadí šestý podnik mistrovství Evropy tahačů a skvělých výsledků dosáhli čeští jezdci týmu Buggyra. Nejvyšší stupínek v sobotním závodu obsadil David Vršecký a na druhé místo se probojoval Adam Lacko. V neděli si místa na bednách jen prohodili. První dojel Adam Lacko, hned za ním David Vršecký. Tým Buggyra si mosteckými výsledky posílil i pozici lídra v čele průběžného pořadí šampionátu konstruktérů.
I v případě závodních tahačů platí, že, co se financí týče, jedná se o motoristickou disciplínu pro movité. Ronald Warsal je finančním ředitelem mezinárodní společnosti Ryss and Lynx, mimo jiné vlastníka týmu Buggyra Internatinal Racing System, jehož barvy hájí čeští truckeři Adam Lacko a David Vršecký. „Výrobní cena závodního tahače se rovná ceně nového Buggatti Veyron. Roční vývojové náklady se pohybují kolem 4 miliónů eur,“ říká muž pendlující mezi Londýnem a Dubají. „Na rozdíl od Veyrona ovšem ztrácí závodní tahač rychle na hodnotě, byť na světě existuje několik nadšenců, kteří v minulosti projevili o naše auta zájem.“
Pro ilustraci, závodní speciál Buggyra má hmotnost 5400 kg, délku 582 cm, výšku 261 cm, šířku 255 cm. Brzdové destičky snesou teplotu až 1300 stupňů, 16-ti rychlostní převodovka má maximální životnost šest závodních koní. Motor Gyrtech má 1800 koní, životnost patnáct závodních dnů. Litr speciální závodní nafty vyjde na 140 korun.