Cadillac se rozhodl vsadit na virtuální realitu
Na doposud nepříliš obvyklou strategii se rozhodl vsadit slavný Cadillac. Podle takřka vždy dobře informovaného listu The Wall Street Journal totiž převede část svých více, než 900 prodejen na půdě USA, do módu virtuální reality.
Od přenesení zákazníka do virtuálního světa si luxusní výrobce automobilů slibuje nejen lepší servis pro zákazníka, ale především zvýšení prodeje a tržeb. Vedení společnosti tímto reaguje na skutečnost, že, byť je ve srovnání s luxusní konkurencí (Audi, BMW, Mercedes, Lexus) zastoupení Cadillacu v rodné zemi takřka trojnásobné, prodejní výsledky tomu neodpovídají. Řeč čísel je totiž v tomto případě tradičně srozumitelná a neúprosná. Zatímco podle The Wall Street Journal prodal Lexus loni v USA 344 601 aut, a prodeje BMW a Mercedes dosáhly na 346 002, respektive 372 977 vozů, musel se Cadillac spokojit s pouhými 188 794 prodanými auty.
Podle The Wall Street Journal je virtuální dealerství součástí nové strategie maloobchodního prodeje, která byla prodejcům představena již před několika měsíci. Nutno říci, že ohlasy valné části z nich nelze nazvat přehnaně pozitivními. Spíše panuje názor, že se top management koncernu General Motors, ve kterém má Cadillac plnit roli producenta automobilového luxusu, snaží zbavit části prodejců. Vedení GM to rozhodně dementuje a pro svá tvrzení přináší argumenty. Tím nejpodstatnějším je skutečnost, že na základě virtuálního prodeje nebudou muset prodejci do svých showroomů nakupovat auta a udržovat skladové zásoby, jako tomu bylo doposud.