Ferrari 296 GTB–Plug–in hybrid V6 pořídíte za 321 000 USD
Nový model z Maranella nahradí příští rok F8 Tributo V8, jehož čas výroby se chýlí ke konci. Jak se nechal slyšet management Ferrari, model 296 GBT opět posouvá vývoj dvoumístného supersportu a bude především o „zábavě“ za volantem.
Na první pohled je přitom znát, že celkový design vychází z dalšího hybridu SF90 Stradale, má však přímočařejší linie, vypadá jednoduše, zároveň však platí, že v jednoduchosti je síla. Celkově design Ferrari 296 GTB evokuje vzpomínky na modely Berlineta a především Dino.
Co se aerodynamiky týká, jedná se o první Ferrari s motorem uprostřed, které je vybaveno speciálním leteckým ústrojím pro generování přítlaku, v tomto případě se při rychlosti 155 km/h může jednat až o 360 kg. Zadní spojler je integrovaný do nárazníku, stejný koncept byl úspěšně použit v případě LaFerrari. Za příplatek lze objednat balíček Assento Fiorano. Interiér vychází z SF90, podle maranellského managementu je vybavení kabiny o „jasném úniku z minulosti.“
Vrchol ovšem představuje motor V6, poslední šestiválec totiž Ferrari použilo naposled před 40 lety v případě modelu Dino. Třílitr twin-turbo V6 s turbodmychadly umístěnými mezi válci zrychluje akceleraci a je podporován elektromotorem „vklíněným“ mezi klasický agregát a osmistupňovou automatickou převodovku, elektromotor čerpá sílu z baterie 7,5 kWh. Navíc se jedná o první elektromotor z produkce Ferrari, který byl vyroben pro model s pohonem zadních kol. Jak se pak píše v tiskové zprávě, motoráři usilovně pracovali na zvuku, „vé-šestka“ tak vydává „vysokofrekvenční tóny atmosférického V12.“