Ferrari 812 Superfast: loučení s atmosférickými motory?
Šéf koncernu Ferrari Sergio Marchionne se nechal před časem slyšet, že od roku 2019 hodlá Ferrari produkovat pouze vozy s hybridním motorem. Nejen fanoušci značky tak začali, nikoli nelogicky dumat nad tím, zdali se v případě Ferrari 812 Superfast nejedná o poslední model osazený klasickým atmosférickým dvanáctiválcem?
Model Superfast, který se těšil před nedávnem na ženevském autosalonu oprávněné pozornosti, je nástupcem Ferrari F12tdf z roku 2015. Novinkou je poprvé v historii firmy použitý elektronický posilovač řízení, podle technického ředitele Michaele Leiterse se pak jedná o nejvýkonnější Ferrari všech dob.
V případě agregátu vsadili inženýři na 6,5 litrový dvanáctiválec s maximálním výkonem 789 koní při 8500 otáčkách/min. Maximální možný točivý moment je 718 Nm při 7000 otáčkách. Nutno říci, že shodnými údaji disponuje i 12ti válec hypersportu LaFerrari. Tím ovšem superlativy na adresu Ferrari 812 Superfast nekončí, vůz umí z 0 – 100 km/h za 2,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 340 km/h. Na těchto datech má značný podíl geometrie sacího potrubí prakticky převzatá z letos, jak se zdá, konečně úspěšných monopostů F1. Doslova brutální síla motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Bezpečnou míru přetáčení řeší pátá generace systému Slide Slip Control, elektronicky řízená zadní náprava Virtual Short Wheelbase zkracuje poloměr při zatáčení.
Ve Ferrari si tradičně pohráli s designem. Aktivní klapky v přední části podvozku, stejně tak, jako obří difuzor a vysoce uložená hrana kufru jsou garanty nezbytného přítlaku. Tradiční přední masku doplňují LED světla umístěná v blízkosti sacích otvorů kapoty. Vzadu jsou již tradičně čtyři kruhová světla a dva páry koncovek výfuků. Vše korunuje nový červený lak Rosso Settana. Cena vozu by se měla pohybovat kolem 7 400 000 Kč.