Ferrari SF 90 Spider: Pouze na objednávku
Přestože roční období evokuje spíše představy o vozech kategorie SUV, přišla automobilka z Maranella s kabrioletem, jehož základ tvoří Ferrari SF 90 Stradale.
Jak informuje Auto Bild, i v případě modelu Spider se jedná o hybrid plug-in s pohonem 4 x 4, který je „postaven“ na platformě Ferrari 458. Ve srovnání se Stradale automobilka přidala, vzhledem k o 100 kilogramů vyšší hmotnosti střechy, na výkonu, čímž se stal Spider vůbec nejsilnějším silničním Ferrari. Mimochodem, čas nezbytný ke zprovoznění střechy je 14 sekund, přičemž řidič nemusí řešit aktuální rychlost.
Ferrari SF 90 Spider je osazeno osmiválcovým čtyřlitrem s turbodmychadlem a třemi elektrickými motory. Výsledkem je nárůst výkonu na 574 kW, dalších 162 kW dodají elektromotory, což v konečném součtu znamená 735 kW, rovnající se síle 986 koní. Z 0 na 100 km/h se Spider dostane za 2,5 sekundy, nejvyšší maximální rychlost je 340 km/h.
Aktuální vlajková loď značky je pochopitelně vybavena tím nejlepším z oblasti elektroniky a hardware. Nechybí brzdový systému brake-by-wire. Tento je založený na elektronické kontrole odchylek mezi hydraulickým brzděním a nastavením vozu a garantuje optimální výkon brzd.
Řidič si může dále vybrat ze čtyř jízdních režimů – eDrive, Hybrid, Performance a Qualify. Na rychlosti se podepisují speciálně vytvořená kola. „Díky kolům, která vznikla na základě nového patentovaného systému, dochází k optimalizaci proudění vzduchu, zároveň je regulován tlak,“ vysvětluje Flavio Monzoni, který ve Ferrari zastává funkci senior viceprezident designu. Vzhledem k výše uvedenému se nelze divit skutečnosti, že na testovacím okruhu Fiorano zajel Spider o dvě desetiny rychlejší čas, než LaFerrari.
Cena nebyla doposud oznámena, výroba bude reagovat na poptávku a složení patřičné zálohy.