-
Prvním předpokladem komerčního provozu autonomních vozů je miniaturizace stávajících technlogií
-
5.ledna prezident Ford Motor Co. Mark Fields ukázal Velodyne Solid State Hybrid Ultra Puck Auto LiDAR Sensor, na kterém jsou postaveny plány rozvoje autonomních vozidel Ford
-
Můžeme jen doufát, že takovýmto skvostům se bude autonomní řízení dlouho vyhýbat
-
Před 100 lety technologický vrchol vypadal takto
Ford plánuje komerční provoz autonomních vozů v roce 2021
Automobilka Ford na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně oznámila, že v roce 2021 počítá s komerčním nasazením plně autonomních vozů, které budou kooperovat s drony.
Plně autonomní vozy bez řidiče by měly být podle představ Fordu určeny sdíleným jízdám a doručování zásilek. Kurýrní vozy mají být vybaveny drony, které zpřístupní i hůře dostupná místa v konci cesty, zrychlí doručení v hustě zastavěných oblastech a umožní bezpečně doručit zásilku i tam, kde nelze zaparkovat.
Systémy autonomního řízení se zabývá řada automobilek. Stále však, jak se ukázalo při posledních nehodách automobilů značky Tesla, chybí potřebná legislativa, která by definovala, kdo je viníkem a přejímá odpovědnost za škodu způsobenou takovýmto vozem bez řidiče.
Ford ve svém prohlášení také uvedl, že očekává rychlejší růst trhu elektrifikovaných automobilů. Do 15 let prý jejich nabídka překoná počet modelů s konvenčními zážehovými motory.