Světový rychlostní rekord v jízdě kabrioletem
Lze dost dobře pochopit, že, pokud se někdo rozhodne pro koupi kabrioletu, nečiní tak kvůli překonávání rychlostních maxim. Existují ale i výjimky, i když se o romantickou jízdu s větrem ve vlasech rozhodně nejedná.
Zmiňovanou výjimkou je například Hennessey Venom GT ve specifikaci Spyder, jehož starší „sourozenec“ je držitelem neoficiálního světového rychlostního rekordu v kategorii sériových vozů, když dosáhl rychlosti 435,431 km/h.
V případě rychlosti 427,44 km/h, kterou zvládl Spyder (sedmilitrový osmiválec s biturbem), pochopitelně se staženou střechou, na dráze Kennedyho vesmírného střediska, se jedná o rekord zcela oficiální. I když, jak vysvětluje nejrychlejší trucker historie David Vršecký, „při pokusu o světový rekord jede jezdec měřený úsek v určeném časovém limitu oběma směry.“ Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů a účastník Rally Dakar ví, o čem hovoří, neboť v únoru 2004 překonal v Dubaji na stroji Buggyra o síle dvou tisíc koní světový rychlostní rekord v jízdě závodním tahačem na letmý kilometr. „Oba časy se pak sečtou, vydělí dvěma a určí výsledný čas. V mém případě u toho musel být oficiální komisař FIA.“
V případě nedávné jízdy nejrychlejšího kabrioletu světa stačila jediná jízda, neboť v bezprostřední blízkosti okruhu se nejspíše shodou okolností nacházel německý certifikační úřad, jehož experti posvětili údaj časomíry Racelogic. „Nevím, jak je tomu u osobních aut, ale, proč ne. Po zisku druhého titulu jsem v roce 2009 dostal Ferrari, taky kabrio. Jednou jsem se, samozřejmě na okruhu, dostal se staženou střechou na nějakých 270 km/h a byl to hukot. Jet přes 400 km/h musí být o pořádné neskutečné porci adrenalinu,“ konstatuje Vršecký.
Vzhledem k tomu, že se Hennessey Venom GT Spyder těší z třiceti závazných objednávek, splňuje pak nejrychlejší kabriolet planety rovněž podmínky sériového vozidla pro silniční použití. Cena vozu, jehož kouzlu propadl mimo jiné také zpěvák Aerosmith Steve Tyler, začíná na částce 1,3 miliónu dolarů.