Jay – Z prodal 50% svého šampaňského LVHM
Kdo jednou okusil, ví, že při sebelepší vůli nelze zpochybnit tvrzení jednoho amerického spisovatele, podle kterého je příliš mnoho čehokoli špatné, ale příliš mnoho šampaňského, je tak akorát.
Proto se nelze, i přes nepříliš radostné časy divit transakci, po které se gigant Moet Hennessy, který je součástí luxusního konglomerátu LVHM, stal majitelem 50% podílu šampaňského Armand de Brignac, jehož majitelem je rapper Jay - Z. Cena sice nebyla uvedena, nicméně vzhledem ke skutečnosti, že se láhev rapperova šampaňského prodává za cca 300 dolarů a Moet Hennessy jevil dlouhodobý zájem, nemusel nejspíše Jay-Z o ceně příliš smlouvat. Jeho vyjednávací pozici posílila i čísla z posledního „předcovidového“ roku 2019, během kterého se prodalo přes 500 000 lahví.
Jak ovšem zmiňují specializovaná média, přes veškerá pozitiva musel slavný manžel neméně slavné zpěvačky Beyoncé při jednáních o ceně nejspíše vycházet z nepříliš radostné reality. Luxusní šampaňské bylo totiž v minulosti spojeno především s top gastronomií a velkolepými oslavami, obojí se v současné doba nachází v důsledku koronaviru ve velkém útlumu.
Zároveň ovšem disponuje LVHM movitou klientelou a mimořádnou distribuční sítí. „Jsme světovými lídry, stojíme za tak silnými brandy šampaňského, jako Dom Perignon a Krug, k tomu nutno přičíst cuvée Veuve Clicquot a Ruinart. Armand de Brignac dokonale vyplňuje prostor mezi našimi značkami, jeho prostřednictvím chceme oslovit novou klientelu,“ uvedl v prohlášení u příležitosti transakce generální ředitel Moet Hennessy, Philippe Schaus.