Kalifornská společnost loni prodala francouzského veterána

Jak ukazují výsledky loňského roku, lze směle zařadit investice do automobilových veteránů vedle investic například do zlata do kategorie tzv. bezpečných přístavy. Důkazem toho jsou rekordní výsledky jednoho z nejvyhlášenějších obchodníků, kalifornské společnosti Gooding & Company. 

Její zakladatel David Gooding se svým týmem loni prodal během aukcí na Amelia Island (Florida), Pebble Beach (Kalifornie) a v Londýně 597 vozů, obrat společnosti překročil hranici 200 milionů dolarů, přičemž po odečtení nákladů dosáhl průměr jednoho prodaného vozu hodnoty 695 375 dolarů. 

Na mimořádných výsledcích se podepsaly především prodeje tří vozů. Vůbec historicky nejdražším vydraženým francouzským automobilem se stal Talbot – Lago T150 – C – SS Teardrop Coupe z roku 1937, který se v březnu prodal za rekordních 13 425 000 dolarů. Skvost poháněný řadovým šestiválcem o objemu 3 996 ccm a výkonu 140 koní získal v roce 1938 v Paříži trofej Prix d´Excelence, na ceně nezměnila nic ani skutečnost, že automobilka v roce 1959 skončila s výrobou. 

Druhým nejdražším autem loňského roku na dražbách Gooding & Company se stalo v srpnu v Pebble Beach Bugatti Type 57SC Atalante z limitované edice 17 kusů. Přes původně odhadovanou cenu 12 milionů dolarů, šlo Bugatti do světa za 10 345 000 dolarů. V blízké budoucnosti lze ovšem očekávat růst ceny, neboť ve hře totiž zůstávají pouhé tři exempláře. 

Pomyslný bronz šel do Itálie zásluhou 1960 Ferrari 250 GT SWB Berlineta Competizone, které představovalo vrchol londýnské aukce ze září. Dvanáctiválcové Ferrari má za sebou jednu účast v závodě 24 hodin Le Mans a nového majitele našlo za 9 378 000 dolarů.    

Další články