LaFerrari pro potřebné!
Bondovské rčení, podle kterého by se nemělo nikdy říkat nikdy, platí tentokrát v případě jedné z nejslavnějších automobilek světa. Přestože se totiž původně měla výroba nejrychlejšího a zároveň prvního hybridního LaFerrari zastavit na 499 kusech, je všechno jinak. Do výroby jde kus číslo 500!
Vedení automobilky se tímto neobvyklým způsobem rozhodlo reagovat na ničivé zemětřesení, které 24. srpna zdevastovalo střední Itálii a zapříčinilo smrt 247 lidí. V této chvíli poslední LaFerrari bude vydraženo, přičemž celá částka poputuje na speciální účet obětem zemětřesení. V této souvislosti se vcelku pochopitelně spekuluje nad cenou. Původně se vůz prodával za 32 miliónů korun, vzhledem k omezenému počtu kusů je ovšem pochopitelné, že jeho cena roste. Důkazem toho je i dražba, která proběhla před týdnem v americkém Monterey. V jejím průběhu se prodalo LaFerrari za částku v přepočtu 112 miliónů korun. Lze předpokládat, že, vzhledem k okolnostem a místu určení zisku z prodeje, se cena ještě vyšplhá vzhůru.
Majitel se pak může těšit na supersport s vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 6262 ccm, o výkonu 800 koní při 9250 otáčkách a točivém momentu 700 Nm při 6750 ot. / min. K tomu nutno přičíst elektromotor o výkonu 163 koní. Nelze se tedy příliš divit tomu, že LaFerrari „dá“ stovku za necelé tři sekundy, dvojnásobnou vzdálenost zvládne za sedm sekund, na rychlost 300 km/h se dostane během patnácti sekund. V rychlosti 350 km/h začne úřadovat omezovač.
Se stavbou charitativního supersportu nebude mít Ferrari sebemenší problém. Většina dílů je totiž vzhledem k chystané otevřené verzi LaFerrari ve výrobě.