Lamborghini Urus: Raketa za 5,2 milionu korun

Přestože se nejvěhlasnější automobilky svého času bránily produkci SUV, postupem času se situace mění. V roce 2002 to začalo Porsche Cayene, následovala „esúvečka“ od Bentley, Maserati. Nakonec došlo i na Lamborghini.

V souvislosti se vstupem Lamborghini do tolik sledovaného segmentu, se dokonce začalo hovořit o nové kategorii SSUV, tedy „Super Sport Utility Vehicle.“ Stalo se tak zásluhou designérů, kterým se dle expertů i širokého publika podařilo infikovat design supersportů do vozu s terénními ambicemi.

Čtyřkolka Lamborghini Urus však přichází s dalšími novinkami. Premiérově v historii značky byl použit přeplňovaný agregát, který je navíc, na rozdíl od ostatní produkce automobilky, uložen vpředu. Osmiválec o obsahu čtyři litry je posílen o dvě turbodmychadla, jeho celková síla tak narostla na 605 koní. Síle odpovídá i rychlost pohybu, Urus dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, maximální rychlost je pak 305 km/h. To vše při hmotnosti 2 200 kg, přičemž výrobce udává průměrnou spotřebu velmi přijatelných 12,3 l/100 km.

O řazení se stará osmistupňová automatická převodovka, k dispozici je rovněž přepínač jízdních režimů Tamburo. Karbon-keramické brzdy jsou v základní výbavě. Palubní desku tvoří tři obří displeje. Startovací tlačítko je umístěné pod rudou pojistkou.  Zatímco vzduchový podvozek je v případě této kategorie takřka samozřejmostí, zatáčení zadních kol představuje příjemné překvapení.

Na základě výše uvedeného je zřejmé, že v případě Lamborghini Urus bude platit, že každá legrace něco stojí. V tomto případě v přepočtu 5,2 milionu korun. Přes poněkud vyšší cenu automobilka nestíhá uspokojit poptávku.

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 3.5.2018

Lamborghini

Další články