Prodej luxusních vozů v Česku vzkvétá
Zatímco loňské čtvrtletí bylo z hlediska prodeje vozů luxusních značek spíše rozpačité, po prvních třech měsících letošního roku si mohou prodejci mnout spokojeně ruce. Razantně zvýšený zájem o luxus na čtyřech kolech totiž hlásí většina značek.
Percentuálně nejlépe si vede Rolls-Royce. Zatímco loni se v prvním čtvrtletí neprodal jediný vůz, letos má značka na svém kontě prodej tří aut. V těsném závěsu je Bentley, který si ve srovnání s loňskem polepšil o 8 vozů na celkových 11. Třetí je Maserati, na „vině“ růstu o 236 % je SUV Levante, které má hlavní zásluhu na dosavadním letošním prodeji 47 automobilů. Následuje Jagurár, britská automobilka navýšila díky 91 prodaným vozům odbyt o 139 %. Stejný počet vozů prodalo i Porsche, což se rovná, 40% nárůstu.
I v tomto případě platí rčení o výjimce potvrzující pravidlo. Zatímco loni se během prvních tří měsíců prodalo 13 vozů Ferrari, letos nabylo italský supersport v Česku 9 nových majitelů. Tato skutečnost však není dílem klesajícího zájmu, ale načasováním dodávek objednaných aut z Maranella. Na druhé straně prodalo letos Ferrari v naší vlasti jeden kus unikátního modelu LaFerrari Aperta, jehož cena začíná na 40 milionech. Není jistě bez zajímavosti, že českého majitele si vytipoval sám výrobce, přičemž podmínkou prodeje unikátu bylo vlastnictví pěti jiných vozů Ferrari.