AMG připravuje „velkou věc“ z karbonu s motorem z F1
Ještě před časem tvrdil šéf AMG, tedy sportovní divize značky Mercedes Tobias Moerse, že o ničem takovém, jako je karbonový super sport využívající technologie F1, nic neví, pravda je ale někde jinde. Mercedes staví supersport s označením R50!
U příležitosti zahájení pařížského autosalonu potvrdil vývoj a výrobu vozu šéf výzkumného a vývojového oddělení Mercedesu Thomas Weber. Jak doslova pravil, připravuje AMG, která příští rok oslaví padesáté narozeniny, velkou věc, v podobě výkonného hybridu obsahujícího technologie agregátu F1. Stroj, na jehož výrobě spojily pod vedením AMG své síly všechny sportovní divize značky, bude nejefektivnějším, nejvýkonnějším a nejokázalejším autem historie, Thomas Weber v této souvislosti použil název hypersport.
Co se motoru týče, vedení Mercedesu potvrdilo, že na vývoji pohonné jednotky se pracuje v anglickém Brixworthu, kde se zároveň staví agregáty pro v poslední tři roky takřka nepolapitelné monoposty F1. Proto se jako logické řešení jeví vidlicový šestiválec uložený uprostřed vozu o objemu 1,6 litru. Zatímco však ve voze F1 utáhne motor 15 000 otáček, v případě hypersportu by začal omezovač rychlosti úřadovat přece jen o něco dříve. Ve hře může ovšem být i výkonný čtyřválec o výkonu až 1 000 koní. Naopak jisté je využití elektromotorů, otazníky se však vznášejí nad jejich konfigurací.
Jak však zdůraznilo vedení Mercedesu, přes závodní motor z F1 a celokarbonovou konstrukci, v případě R50, který spatří světlo světa u příležitosti kulatin AMG již příští rok, se bude jednat o vůz s homologací na běžné silnice. Jeho cena zůstává zatím utajena.