Nejdelší mořský most planety za 300 miliard
Zatímco většina světa dnes řeší, za jako dlouho stihne postavit administrativa Vladimira Putina most spojující ruskou pevninu s anektovaným poloostrovem Krym, pracují v Číně na stavbě nejdelšího mořského mostu planety nevídaných parametrů.
Jak tomu bývá v zemi kombinující politické totalitní zřízení s hospodářským kapitalismem zvykem, stavba mostu na linii Hong Kong – Zhuhai – Macau Bridge, pokračuje utěšeným, na české stavební poměry pak přímo zběsilým tempem. Chlouba čínského stavebnictví, most dlouhý 55 km má být otevřen již v listopadu, řidiči a spolu s nimi celý svět, se tak mohou těšit na stavbu z kategorie až neskutečných. Vždyť jeho součástí bude před nedávnem navrtaná platforma umožňující jízdu autem pod mořskou hladinou.
Přestože náklady na stavbu architektonického skvostu vyjdou v přepočtu na více než 300 miliard korun, vzhledem k výraznému vylepšení dopravní situace se, podle expertů, jedná o investici z kategorie velmi výhodných. Pro ilustraci monstróznosti stavby, množství použité oceli by vystačilo na stavbu hned 60 Eiffelových věží.