Nové BMW F 750 GS a F 850 GS
Motocykly BMW s označením GS představují již od svého debutu syntézu optimálních vlastností pro cesty na dlouhé vzdálenosti, kombinovanou se sportovní dynamikou a výbornými terénními vlastnostmi. Nové modely BMW F 750 GS a F 850 GS však chtějí nabídnout ještě více.
Po téměř deseti letech neustálého vývoje se společnost BMW Motorrad nyní rozhodla své modely GS střední třídy kompletně přepracovat v souladu s cílem vytvořit dokonalý motocykl, který je ještě jednodušší na ovládání a pohodlnější, ať už je využíván pro sportovní jízdu po zpevněných komunikacích, na cesty se zavazadly a spolujezdcem, nebo na dobrodružné výlety do terénu.
Nový ocelový mostový rám samonosné konstrukce nových modelů GS řady F je vyroben z hlubokotažených svařovaných komponent. V rámu je integrován dvouválcový řadový motor, který funguje také jako podpůrný element a nabízí výhody z hlediska torzní tuhosti a robustnosti. Palivová nádrž byla pro optimální vyvážení a vylepšené těžiště umístěna v klasické poloze mezi sedlem a hlavicí řízení. F 750 GS a F 850 GS se vyznačují zcela novým vzhledem, který se opírá o dynamický, více muskulaturní design. Stylová varianta Rallye, dostupná výhradně pro nové F 850 GS, pak klade zvláštní důraz na terénní schopnosti.
O pohon se stará zcela nový výkonný řadový dvouválec o objemu 853 cm3 (ve srovnání s 798 cm3 předchozího modelu). F 750 GS s výkonem 57 kW (77 k) při 7500 1/min. a maximálním točivým momentem 83 Nm při 6000 1/min dosahuje maximální rychlosti 190 km/h, F 850 GS díky 70 kW (95 k) při 8250 1/min. a točivém momentu 92 Nm při 6250 1/min., zvládne přes 200 km/h. Díky nové konstrukci vyvažovacích hřídelů nabízí motor v obou verzích mnohem klidnější chod, který je doprovázen odpovídajícím zvukem.
Kompletní přenos hnací síly nového F 750 GS a F 850 GS byl také zcela přepracován. Primární převod na pravé straně motoru je tvořen prostřednictvím ozubených kol s čelním ozubením. Antihoppingová spojka s nastavitelným chodem páčky vyžaduje zřetelně nižší fyzickou námahu k ovládání. Šestistupňová převodovka, nově se sekundárním pohonem na levé straně, může být doplněna o funkci Shift Assistant Pro pro řazení bez spojky nahoru i dolů.
Oba nové modely jsou vybaveny řadou asistenčních prvků, které by měly splňovat individuální požadavky jezdců. V nabídce nechybí ani různé výšky sedel a větrných štítů, nový čelní LED světlomet, inteligentní automatické tísňové volání eCall, které se v případě nehody postará o přivolání pomoci, či výbava Connectivity, umožňující ve spojení s helmu vybavenou komunikačním systémem BMW Motorrad komfortní telefonování a poslech hudby.
Pokud chcete novou sezónu zahájit s jedním z těchto krasavců, nezbývá, než se vydat za nejbližším dealerem BMW Motorrad.