Nový Mercedes G má za kmotra Arnolda Schwarzeneggera
Mercedes na úvod mezinárodního autosalonu v Detroitu (NAIAS) představil nový model legendárního terénního vozidla třídy G. Kmotrem se stal velký příznivec Mercedesu G, herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger.
Koncem minulého roku byl oficiálně oznámen konec výroby ikonického off-roadu Mercedes G, který byl poprvé představen v roce 1979 a ve výrobě setrval neskutečných 39 let. V průběhu výroby procházelo G řadou úprav a získávalo řadu nových technologií a doplňků, až se stalo synonymem pro luxusní vozidlo, které téměř nic nezastaví.
V rámci velkolepé show přijel na scénu nový Mercedes G řízený Arnoldem Schwarzeneggerem po pompézní rampě, jejíž designéři se inspirovali horou Schöckl, ležící poblíž rakouského města Graz, kde Mercedes od roku 1979„géčka“ testuje. Mercedes G se od svého počátku vyrábí výhradně v rakouském Štýrském Hradci, který je i rodným městem kmotra nového modelu Arnolda Schwarzeneggera.
Základní rámová architektura novému „géčku“ zůstala, zdvojnásobila však svou torní tuhost. Celkově narostlo do šířky (121 mm) i délky (53 mm). Díky novým panelům z hliníku a vysokopevnostní oceli přesto zhublo o 170 kg. V rámci exteriéru jsou stále používány i výrazné specifické designové prvky v podobě subtilních klik, viditelných, vystouplých pantů dveří či rezervy umístěné na víku pátých dveří. Výrazně modernizován byl však interiér, obsahující řadu technologických prvků používaných u nejnovějších modelů E a S.
Nový podvozek na jehož vývoji se podíleli i specialisté AMG má mít vedle jedinečné průchodnosti terénem (světlá výška 24 cm, brodivost 70 cm, Stoupání 45 stupňů, boční náklon 35 stupňů, nájezdový úhel vpředu 31 stupňů, vzadu 30 stupňů) i mnohem lepší vlastnosti na rychlostních silnicích a dálnicích, kde se v posledních desetiletích jako luxusní off-road vyskytuje mnohem častěji než v minulém století. Zatím jediná verze označená G500 bude poháněna benzinovým osmiválcem biturbo s výkonem 422 koní (310 kW) a kroutícím momentem 610 Nm mezi 2 000 a 4 750 ot./min. Výkon bude na nápravy přenášet nový devítistupňový automat 9G‑TRONIC přes tři uzamykatelné diferenciály a redukci.
"Dokonale jsme modernizovali interiér, zlepšili jízdní vlastnosti na silnici a optimalizovali legendární off-roadové dovednosti", řekl při představení Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí divize Mercedes-Benz Cars. "Zároveň jsme ale zachovali nezaměnitelný charakter této ikony," neopomněl upozornit.