Porsche představilo nový Macan
Společnost Porsche představila v Šanghaji nový model Macan, který, oproti svému předchůdci vyráběnému od roku 2014, byl rozsáhle modernizován.
Nový Macan ještě více přebírá styl designu značky Porsche, kterou ztělesňuje mimo jiné výrazně trojrozměrně navržený pás zadních svítilen LED. Technika LED se bude dodávat sériově také pro přední světlomety. Nejnápadnějšími novinkami v interiéru jsou jedenáctipalcový dotykový displej nového systému Porsche Communication Management (PCM), nově uspořádané a tvarované výdechy ventilační soustavy a sportovní volant GT, známý z modelu 911. Nabídka prvků komfortní výbavy rozšiřuje mimo jiné asistent pro jízdu v dopravní koloně, ionizátor vzduchu či vyhřívané sklo čelního okna.
Nový Macan má ještě sportovnější a modernější vzhled díky cíleným opatřením v oblasti vnějšího designu. V mnoha detailech se zrcadlí DNA ikonického sportovního vozu 911 a technického průkopníka 918 Spyder. Zásadní roli přitom hraje osvětlení. Nový Macan je sériově vybaven předními světlomety s technikou LED. Velmi kvalitní osvětlovací systém s trojrozměrnými moduly lze na přání dále optimalizovat. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) adaptivně mění rozložení světla. Příď modelu Macan byla detailně přepracována a nyní působí ještě širším dojmem. Ve velkém rozsahu nově navržená záď vychází z čistého designu předchůdce a nyní ji jako charakteristický stylistický prvek značky Porsche doplňuje třídílný, trojrozměrně tvarovaný pás svítilen LED. Identitu značky kromě toho odrážejí také brzdové svítilny v čtyřbodovém designu.
V interiéru nového modelu Macan navazuje symbolické spojení s modelem 911 na přání dodávaný sportovní volant GT. Novinkou v modelu Macan je také volič jízdních režimů, integrovaný do volantu, včetně tlačítka Sport Response Button, jež je součástí na přání dodávaného paketu Sport Chrono.
Nový Macan dostal také optimalizovaný podvozek. Zdokonalené nastavení zajišťuje neutrálnější chování vozidla při zachování vysoké úrovně jízdní stability a vylepšení komfortu. Macan má i nadále na přední a zadní nápravě pneumatiky různé šířky, což je řešení, které je v segmentu SUV nekonvenční. Stejně jako u sportovních vozů Porsche tím lze pro jízdní dynamiku optimálně využívat výhody inteligentního pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM). Nově vyvinuté pneumatiky s vylepšenými provozními vlastnostmi umožňují ještě vyšší příčnou dynamiku, a přispívají tak k ještě většímu potěšení z jízdy. Možnosti individualizace vzhledu rozšiřují nová 20“ a 21“ kola.
V Šanghaji představený model bude nabízen výhradně na čínském trhu. Další modely a trhy budou následovat v průběhu letošního roku.