Symbol luxusu Rolls – Royce má za sebou rekordní rok
Na loňský rok by přitom většina zavedených automobilek nejraději zapomněla. Snad nejlépe to demonstruje do té doby nejcennější Tesla, jejíž akcie spadly během roku o neskutečných 62,5 %, investoři proto nikoli neprávem debatovali o příčetnost Elona Muska.
Naopak bouchat šampaňské může management nejluxusnější značky automobilové historie Rolls - Royce, ostatně, místo na ukotvení láhve na zadních sedadlech, plus skleničky, jsou součástí základní výbavy všech limuzín i jediného SUV. Automobilka totiž loni prodala přes výpadek ruského trhu 6 021 vozů, což je nejvíce za 118 let historie značky, ve srovnání s již tak úspěšných rokem 2021, se jedná o nárůst přes 8 %. Prodejním lídrem se stalo SUV Cullinan, v tomto případě se ukázalo být porušení tradice, ke kterému došlo v roce 2018, mimořádně prozíravým a úspěšným krokem.
Navíc, jak uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Rolls – Royce Motor Cars Torsten Müller – Otvös na základě předběžných objednávek by letos mohlo být ještě lépe. Covidová krize, která zničila zavedené dodavatelské řetězce díky limitované produkci, totiž neomezila výrobu ani zdaleka v takové míře, jako tomu bylo v případě konkurence, kromě toho inflace z větší části klientelu značky obešla. Také proto Rolls – Royce loni otevřel první privátní kancelář v Dubaji. Jedná se o logický krok, neboť nejvíce zákazníků toužících po speciálních úpravách již tak luxusních vozů, pochází právě z regionu Blízkého východu. Kromě toho se automobilka zaměřuje ve stále větší míře na Jižní Koreu, která se podle slov vedení jeví jako „destinace blízké budoucnosti.“
Přes jistou konzervativnost fanoušků značky růst nezpomalil ani začátek procesu elektrifikace, která má být plně dokončena v roce 2030, kdy se ve Velké Británii chystá zákaz prodeje nových vozů na fosilní paliva. První elektromobil Spectre, jehož prodej má být zahájen na konci roku, se zatím z hlediska objednávek těší mimořádnému zájmu.