Toyota GR Supra 2023 nabídne také manuální převodovku
Je sice pravda, že sporťák aktuálně největší automobilky na světě žije ve stínu značek jako Ferrari, Lamborghini, případně Bugatti, na druhou stranu nabízí vynikající poměr cena/výkon. Vyznavači vozů s nízkým těžištěm, optimálním rozložením hmotnosti a extrémně tuhou karosérií, se mají opět na co těšit.
Velkou radost pak budou mít především fanoušci značky z řad „staromilců,“ kteří s nelibostí nesli skutečnost, že od roku 2019, kdy byl model GR Supra poprvé představen, zařazení garantovala výhradně automatická převodovka z produkce BMW. Vedení společnosti totiž rozhodlo o tom, že v modelech GR Supra GT a GTS poháněných řadovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 285 kW/500 Nm se zadním náhonem, bude na výběr vedle automatické převodovky rovněž šestistupňový manuál. „Vždycky jsme věděli, že existují vyznavači manuálních převodovek, nejdříve jsme ovšem museli uspokojit zájem většiny. V současné době máme ale k dispozici manuální převodovku, která nic neubere na komfortu a dynamice jízdy. Díky speciálním úpravám nebude manuál ve srovnání s automatem pomalejší ani při rozjezdu,“ praví prohlášení vedení automobilky. Došlo tak na slova hlavního inženýra Tyoyta Supra Tetsuy Kady, který v roce 2020 naznačil, že by se nejslavnější sportovní vůz v historii firmy mohl dočkat návratu ke klasice.
Výhradně manuální převodovkou pak bude osazena limitovaná edice 500 kusů Toyota Supra A91-MT.