Volvo testuje detekci klokanů
Společnost Volvo Cars nemyslí jenom na bezpečnost posádky automobilu, ale i na ostatní účastníky silničního provozu. Těmi jsou v Austrálii i klokani.
Podle údajů Národní silniční a motoristické asociace (NRMA) dojde každý rok na australských silnicích k více než 20 tisícům srážek s klokany, což stojí pojišťovny přes 75 milionů australských dolarů ročně a má za následek i ztráty na lidských životech a vážná zranění. Společnost Volvo Cars proto začala pracovat na vývoji technologie detekce klokanů, která by měla vyřešit jednu z nejčastějších příčin dopravních nehod v Austrálii.
Aby společnost Volvo Cars pomohla tento závažný problém vyřešit, začala vyvíjet unikátní systém, který rozpozná klokany na základě radarové a kamerové technologie a v případě bezprostředního nebezpečí kolize začne automaticky brzdit.
Zatímco technologie rozpoznávání chodců automobilky Volvo Cars se zaměřuje především na jízdu ve městě, náš program detekce klokanů se soustředí hlavně na situace, k nimž dochází na dálnicích, kde se jezdí vysokými rychlostmi,“ uvedl Martin Magnusson, starší bezpečnostní inženýr společnosti Volvo Cars. „Přestože jsou klokani velmi nepředvídatelná zvířata a je obtížné se jim vyhnout, jsme si jistí, že dokážeme naši technologii vyladit natolik, aby byla schopna ve vysoké rychlosti klokana rozpoznat a vyhnout se nárazu.“
„Ve Švédsku jsme prováděli podobný výzkum, který se týkal větších a pomalejších zvířat, jako jsou losi, sobi a krávy, která způsobují vážné dopravní nehody zase na našich silnicích. Klokani jsou menší než tato zvířata a jejich chování je nevyzpytatelnější. A právě proto je velmi důležité, abychom testovali a kalibrovali naši technologii na základě chování skutečných klokanů v jejich přirozeném prostředí.“
„Bezpečnostní technologie City Safety automobilky Volvo Cars představuje skutečně vyspělý systém, který dokáže začít brzdit plnou brzdnou silou během milisekund. Což je mnohem rychlejší reakce, než jaké je schopen člověk,“ prohlásil Martin Magnusson. Systém City Safety je nyní schopen rozpoznat ostatní vozidla, cyklisty a chodce, a to jak ve dne, tak v noci. Jedním z nezbytných senzorů je radar umístěný v mřížce chladiče, který sleduje prostředí před vozem a dokáže rozpoznat pohybující se objekty, jako jsou zvířata, vozidla, cyklisté a chodci. S radarem spolupracuje vyspělá kamera s vysokým rozlišením. Ta je velmi citlivá na světlo a ze své pozice v čelním skle rozpoznává, kterým směrem se objekt pohybuje, přičemž pomáhá počítači vyhodnotit, k jakým krokům je třeba přistoupit a zda je vůbec nutné na situaci reagovat. Po rozpoznání objektu trvá řídící jednotce rozhodnutí o přiměřené reakci přibližně 0,05 sekundy. Pro srovnání, člověk je schopen zareagovat během 1,2 sekundy.
Odborníci ze společnosti Volvo Cars provádějí tento týden svůj výzkum chování klokanů v přírodní rezervaci Tidbinbilla poblíž Canberry. Canberra je místem, kde dochází k největšímu množství dopravních nehod způsobených srážkou s klokanem.