Volvo chystá i menší luxusní modely

Volvo odhalilo nové kocepty řady 40, které vůbec poprvé naznačují způsob, jakým se automobilka chystá expandovat na velký a lukrativní trh malých luxusních vozů. Stalo se tak jen pár týdnů poté, kdy byl naživo v Praze představen nový model velkého prémiového sedanu S90 a kombi V90.

Automobilka Volvo v krátké době radikálně inovuje svůj výrobní program a představuje zcela nové modely. Nová modelová řada 40 mířící na trh malých luxusních vozů se chce pyšnit působivým exteriérem ve spojení s důmyslně řešeným interiérem, jehož součástí budou ty nejvyspělejší funkce konektivity, elektrifikované hnací agregáty a technologie autonomního řízení.

Nové koncepční vozy budou postaveny na základě nové kompaktní modulární platformy (CMA), kterou automobilka Volvo navrhla speciálně pro malá auta a která poskytla designérům a konstruktérům značky dostatek volnosti. Nová modelová řada má nabízet i vozidla s plug-in hybridními motory Twin Engine a čistě elektrickým pohonem, uvedl prezident a generální ředitel společnosti Håkan Samuelsson.

Strategie malých vozů Volvo je jedním ze základních pilířů probíhající globální provozní a finanční transformace společnosti. V současné době švédská automobilka realizuje ambiciózní revitalizační plán, na jehož základě by se měla pozice značky během následujících čtyř let plně přesunout do segmentu luxusních vozů. Globální prodej za první čtvrtletí roku 2016 vzrostl o 11,9 % na celkový počet 120 591 prodaných vozů. Střednědobým plánem automobilky Volvo je prodat 800 000 vozů ročně, přičemž se jí v roce 2015 podařilo prodat téměř 503 000 vozů.

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 19.5.2016

Volvo

Další články