Esenciální jednoduchost Konstantina Grcice
Rodák z Mnichova začínal jako nábytkový truhlář, když se vyučil ve škole Johna Makepeace v Dorsetu v Anglii. Záhy se však dostavilo přesvědčení, že v jeho silách je podstatně více. Dnes patří Konstantin Grcic (1965), mezi nejuznávanější designéry.
Po vyučení následovalo studium designu na prestižní Royal College of Art v Londýně. Poté pracoval rok v kanceláři designérského guru Jaspera Morrisona. V roce 1991 se osamostatnil a založil v Mnichově designérskou kancelář Konstantin Grcic Industrial Design (KGID). Od té doby vytváří nábytek, produkty a osvětlení pro přední světové firmy.
Již přes deset let patří mezi zákazníky Konstantina Grcice přední značky jako Nespresso, Moroso, Plank, Magis, Lamy, Krups, Thomas-Rosenthal či Whirlpool. S jeho tvorbou se prostřednictvím výrobků těchto jeho zákazníků pravděpodobně setkáváte, jen je nemáte spojeny s jeho jménem.
Podle znalců sází Konstantin Grcic na esenciální jednoduchost v kombinaci s přesností a důvtipem. Jeho realizované návrhy nechybí ve sbírkách tak prestižních institucí, jakými jsou Museum of Modern Art v New Yorku nebo Centre Pompidou v Paříži. Kromě své designerské práce Grcic působí i jako kurátor výstav. V roce 2012 měl na starosti expozice v německém pavilonu na 13. Architektonickém bienále v Benátkách.
Letos v březnu slavila mimořádný úspěch jeho kolekce skleněného nábytku v pařížské galerii Kreo nazvaná Man Machine. Jak se nechal designér slyšet, série složená z devíti interiérových solitérů vychází z odvěké touhy muže vytvořit dokonalý stroj fungující jako člověk, případně spojení člověka a stroje. Kritika v této souvislosti hovoří o pomezí designu a volného umění.