Apple Watch kraluje prodejům, „klasici“ zůstávají v klidu
Hodinářskou velmocí číslo jedna bylo, je a nejspíše ještě dlouho bude Švýcarsko. Pomyslné mistrovství země helvetského kříže se proto zároveň rovná světovému šampionátu. O to spokojenější musejí být pokračovatelé odkazu Steva Jobse.
Podle specializovaného serveru cnbc.com, co se prodejních čísel týká, deklasovaly hodinky Apple Watch veškerou domácí konkurenci. Zatímco totiž všichni producenti prodali v loňském roce dohromady 21,1 milionu kusů hodinek, našly si strojky na měření času značky s nakousnutým jablkem v logu za stejnou dobu 30,7 milionu nových a nejspíše spokojených uživatelů.
Více, než prodejci luxusních hodinek značek jako Rolex, Constantin Vacheron, Breitling, Audemars Piguet či Omega, musí ovšem podle Strategy Analytics spozornět i výrobci hodinek střední třídy jako například Tissot či Swatch. Zatímco se totiž luxusní segment může spolehnout na generaci 45+ a k tomu se těší z výrazně větší ziskovosti, „loví“ Apple Watch evidentně s mimořádným úspěchem ve vodách zmiňovaných značek. Zároveň však umí Apple přitlačit na cenovou pilu, modely z kategorie „ultra end“ se totiž pohybují v rozmezí 10 000 USD – 17 000 USD. Mimochodem, zatímco nejdražší chytré hodinky TAG Heuer Connected Modular 45 Full Diamond z roku 2018 dosáhly, především díky diamantům, ceny 180 000 dolarů, Breitling kategorie smart watch je možno pořídit za 9 000 USD.