Boháči touží po špercích, aukční domy mění strategii

Druhá polovina dubna se v minulosti nesla ve znamení aukcí, jejichž hlavním předmětem byla produkce šperkařských top značek Van Cleef Arpels či Cartier. Leč, karanténa vše změnila.

Jak informuje National Jeweler, aukční síň Christie's která uzavřela veškeré své prostory 13. března, posunula aukci luxusních šperků z 22. dubna na 11. červen. Jak však v této souvislosti konstatovala mluvčí společnosti Erin McAndrew, může Covid -19 termín akce znovu změnit. Prakticky stejně reagovala konkurence v podobě Sotheby´s. Plánované aukce v New Yorku a Ženevě byly posunuty na červen.  Jak se nechal v této souvislosti slyšet šéf šperkařské divize Sotheby´s David Bennett, na základě vládou přijatých opatření, jsou aktuální prioritou společnosti on-line prodeje. 

V této, doposud nepříliš poznané kategorii, zapsala Sotheby´s velký úspěch v podobě prodeje ikonického náramku společnosti Cartier s názvem Tutti Frutti. Pestrobarevný šperk z 30. let minulého století, vyrobený ze smaragdů, rubínů a safírů, byl objektem on-line dražby ve dnech 24. – 28. dubna. Přestože původní odhady hovořily o prodejní ceně 600 000 – 800 000 dolarů, vyšplhala se konečná částka na 1,3 milionu dolarů. Na první polovinu května jsou pak naplánovány dražby šperků značek Bulgari a Marina B. „Přestože se pochopitelně těšíme na návrat návštěvníků do našich prostor, vítáme možnost využití nových obchodních formátů,“ řekl David Bennett.

Vzhledem ke skutečnosti, že některé šperky, především v nich zasazené diamanty a drahokamy, vyžadují speciální kontakt s potenciálním zákazníkem, začaly aukční síně pracovat s fotografiemi s nejvyšším možným rozlišením. Velkému zájmu se pak rovněž těší aplikace jako Facetime či Zoom, s jejichž pomocí se uskutečňují virtuální schůzky s klienty.    

Další články