Chytré hodinky versus švýcarská tradice
Historie a dokonalé technické zpracování, versus moderní technologie. I takto lze charakterizovat současný boj mezi výrobci hodinek. V poslední době jsou na tom překvapivě lépe zastánci nezadržitelného technologického vývoje.
Podle dat Strategy Analytics, totiž vůbec poprvé v historii hodinářského průmyslu porazily chytré hodinky švýcarskou konkurenci. V posledním čtvrtletí loňského roku šlo do světa rekordních 8,1 miliónu hodinek, zatímco švýcarští výrobci dodali ve stejném čase na trh 7,9 miliónů kusů. Jednoznačným lídrem je Apple, který „ukousl“ přes 60% trhu, druhý je Samsung s 16%. Oba giganti těží vedle dokonale propracované marketingové strategie také z ceny. Například známý švýcarský výrobce Tag Heuer přišel s vlastními smartwatch, nicméně přes nespornou kvalitu spojenou s tradicí se musel na konci loňského roku spokojit s tržním podílem v podobě jediného procenta. Cena 2 000 euro za kus evidentně příliš zákazníky neoslovila.
Stejně, jako je tomu v případě top módy, se na stagnaci hodinářské produkce země Helvetského kříže podepsala nevalná ekonomická situace v Číně a zejména v Hongkongu, který v posledních letech úspěšně plnil roli Mekky světového luxusu. Švýcarští producenti hodinek s visačkou top kvality se tak museli smířit loni s poklesem exportu o 3,3% na 21,5 miliardy dolarů.