Letošní rok se podle znalců ponese ve znamení Rolex mánie
Stejně, jako je tomu v automobilovém průmyslu, ani výrobci luxusních hodinek si nemohou z obchodního hlediska na koronavirovou pandemii stěžovat. A jak se shodnou zasvěcení, letos by tomu nemělo být jinak.
Podle Paula Altieriho, úspěšného online prodejce značky Rolex z kalifornského Newport Bech, bude pokračovat trend růstu z posledních pěti let, čemuž dopomůže i stále rostoucí počet sběratelů a investorů. Vedle dlouholetých jistot, jako například Rolex Daytona, Paul věří, že trh objeví modely jako například Rolex Submariner 16800 a 168000.
Yelly Koch z pozice ředitelky pro vztahy s klienty společnosti Watches of Switzerland má jasno v tom, že trh bude mít nadále zájem o luxusní značky, zároveň se ovšem podle jejího názoru prosadí i nezávislé brandy. „Prostě si člověk ráno otevře Instagram a zjistí, že na trhu je něco nového a zajímavého, co chce mít,“ říká. V souvislosti s nezávislými značkami se pak nejčastěji hovoří o Mink, Kurono Bunkyo, Rexhet Rexhepi a Peterman Bedat.
Zakladatel společnosti Massena Lab se sídlem v New Yorku, William Massena, zastává názor, podle kterého může být rok 2022 začátkem odchodu luxusních značek z konglomerátů LVHM, Kering, Richemont a Swatch. Akcionáři podle něj budou vyvíjet tlak na snížení nákladů a maximalizaci výnosů, někteří producenti proto usoudí, že jejich cesta k úspěchu je spojena s nastoupením vlastní cesty.
Morgan King, jeden z nejslavnějších sběratelů v Los Angeles, pak věří v Rolex Submariner. Omega podle jeho předpovědi přijde u příležitosti konce procházek člověka po Měsíci, naposled tak konal Gene Cerman v roce 1972, s limitovanou edicí 1972 kusů modelu Speedmaster. Sběratelé i investoři proto mají být ve střehu.