Luxusní hodinky hlásí návrat starých zlatých časů
Zatímco v prvních dvou desetiletích nového millenia ustoupily zlaté hodinky do pozadí a prim hrála, především v touze uspokojit sportovně naladěné zákazníky, ocel, aktuálně to vypadá na zlatý comeback.
Největší hráči na trhu s luxusními hodinkami jsou pak přesvědčeni o tom, že se blíží zlatá horečka. Vychází přitom z předpokladu, že cena zlata, jehož troyská unce se aktuálně obchoduje za cca 1 700 dolarů, překoná v létě hranici 2 000 dolarů. K tomu se opět „probere“ asijský trh.
„Růst cen zlata loni velmi výrazně podpořil prodej zlatých hodinek a šperků, bylo tomu tak po celý rok a v této chvíli nevidíme důvod, proč by tento trend neměl pokračovat i letos,“ říká v této souvislosti v rozhovoru pro server Robb Report prezident Wemple Jewelers, Ruediger Albers, jehož vlajková loď v podobě velkého butiku s luxusními šperky a hodinkami, se nachází na newyorské Fifth Avenue. Jak dále potvrdil, poptávka po zlatých hodinkách Rolex Submariner, Chopard Alpine Eagle, stejně, jako po dámských Patek Philippe Twenty 4 roste. „Viděl bych to tak, že lidi jsou z toho všeho, co se kolem nás děje, unaveni, zlato pro ně představuje vybočení z každodenní rutiny,“ dodává.
Vzhledem ke skutečnosti, že velká trojka – Audemars Piguet, Rolex a Patek Philippe, nestíhají uspokojit poptávku, daří se i byznysu s hodinkami z druhé ruky. Podle Justina Reise ze serveru WatchBox, na kterém se obchodují hodinky nejluxusnějších značek, i v tomto případě převyšuje poptávka nabídku. „Patek Phillipe Nautilus v růžovém zlatě se u nás prodává za dvojnásobnou cenu, než je tomu v případě maloobchodu. A zlaté hodinky Rolex Cosmograf Daytona, které stojí v běžném obchodě 36 650 dolarů, jsme prodali za 65 000 USD.“