Luxusním značkám hodinek se v čase koronaviru dařilo!
Alespoň to tvrdí na základě loňských dat server TheRealReal specializovaný na prodej luxusního zboží. V kategorii hodinek sice použitých, leč z investičního hlediska velmi zajímavých, si pak vedla jednoznačně nejlépe značka Rolex.
Jak se ve zprávě uvádí, v roce 2020 „společnost Rolex posílila své pozice a dosáhla lepších prodejních výsledků, než tomu bylo v roce předchozím.“ Mimořádně úspěšně si v tomto ohledu vedl především model GMT – Master II „Batman,“ jehož cena se pohybuje od 14 000 do 20 000 dolarů. Jak se pak dále uvádí ve zprávě TheRealReal, výkupní cena modelu Batman překročila až o 170% původní maloobchodní cenu.
Rolex v tom ovšem nebyl sám. Například meziroční prodej značky Franck Muller stoupl o 63%, zatímco Audemars Piguet zaznamenal ve srovnání s předchozím rokem nárůst prodeje o 24%. Z takřka dvojnásobného růstu se pak těšil model hodinek značky Panerai spojený s akčním hrdinou Sylvesterem Stallonem. Stalo se tak i přes skutečnost, že aukční cena modelu Sylvester Stalone´s Panerai překročila hranici 200 000 dolarů.
Jak se pak shodnou odborníci, začaly plnit luxusní hodinky prověřených značek v časech koronavirové nejistoty roli bezpečného přístavu. Jistá část kupujících se proto rozhodla upřednostnit při nákupu hodinek výhodnost potenciální investice, zatímco aktuální cena hrála spíše druhořadou roli.