Balenciaga představila ozdobnou tenisku za 5 750 USD
Jedním z hrdinů příběhů Járy Cimrmana je hospodský, který má kdesi na mýtince restauraci, ale nechce, aby mu do jejich prostor chodili lidi. Pro svým způsobem podobný krok se rozhodla i španělská značka v případě své nové a poslušné tenisky.
Společnost Balenciaga, která funguje od roku 1917 a aktuálně je součástí francouzského luxusního konglomerátu Kering, pod který spadají brandy jako Gucci, Brioni, Alexander McQueen, Girard Perregaux, či Ulysse Nardin, představila stříbrnou tenisku, které ovšem neslouží k chůzi, natož k běhu, případně k jiné sportovní činnosti. Autorem designu je vyhlášený Christian Laboutin, který svou z designového hlediska dokonalou, leč jinak celkem nepraktickou botu, představil v londýnském Muzeu retrospektivního designu. Jak vysvětlil, teniska s názvem Balenciaga Track. 2 Sculpture, velikosti 41, má plnit roli předmětu, který milujete natolik, že jej nehodláte opotřebovat - stačí se dívat. Vzhledem k zájmu, který stříbrná teniska, přes nemalou cenu probudila mezi fanoušky a sběrateli, se jednalo o nepochybně dobrý nápad s nemalým komerčním přínosem.
Jak vysvětlil Christian Laboutin, teniska z limitované edice pouhých šestnácti kusů je z bronzu, poté byla na její povrch nanesena silná vrstva stříbra. V konkurenci nejdražších tenisek planety stačí její cena na první padesátku. Elitní desítku totiž uzavírají použitelné tenisky 2015 Eminem x Carthartt x Air Jordan IV, za 30 100 dolarů.