Chanel zaznamenal loni rekordní tržby
Je tak mimo jakoukoli pochybnost, že luxus, tradici a kvalitu neporazí pandemie, ani komplikovaná mezinárodní situace, mimo jiné spojená s odchodem z ruského trhu. Ve srovnání s rokem 2021 totiž narostly tržby jedné z nejuznávanějších luxusních značek o 50 %.
Jak zaznamenal magazín Business Fashion, značka, která loni oslavila sté výročí od uvedení kultovního parfému Chanel No. 5 módní návrhářky Coco Chanel, rostla o 23 % i ve srovnání s před covidovým rokem 2019. Zisk je rekordní i přes investici 1,8 miliardy dolarů do marketingu, zvýšení inflace a omezení cestování v důsledku covidové pandemie, přičemž vydělávaly všechny divize gigantu – oděvy, šperky, hodinky, vůně. Finanční ředitel společnosti Patrick Blondiaux připsal růst „vyvážené“ kombinaci růstu cen a objemu produkce. Přestože především v důsledku zvýšení cen materiálů a práce, podle agentury Reuters narostla cena některých výrobků loni až o 100 %, zůstali zákazníci brandu věrni.
Jak pak konstatoval Patrik Blondiaux, zatím se jednoznačně vyplácí filozofie fyzického prodeje prostřednictvím kamenných prodejen. „Nikdy nebudeme prodávat online. Uznáváme sice, že digitální platformy hrají klíčovou roli v interakci se zákazníky, proto investujeme do digitálních nástrojů, jejichž prostřednictvím bude možno řešit rezervace, schůzky, poprodejní servis, ale samotný prodej bude probíhat v našich prodejnách.“
A tak, pokud se rozhodnete pořídit si například po vzoru zpěvačky Rihanny tašku, do které uložíte parfém Chanel No. 5 za 9 500 dolarů, či surfovací prkno (!!!) v hodnotě 7 000 dolarů, se kterým pro změnu pózuje Beyoncé, zapomeňte na e-shop. Na druhou stranu do Berlína nebo Mnichova to není zase až tak daleko.