Výrobcům luxusního zboží se nebývale daří
Přestože žijeme v ekonomicky těžkých časech, některým výrobcům luxusního zboží se až nebývale daří. Důkazem toho je například společnost Hermes, jejíž akcie letos vyletěly o neskutečných 24%.
V tomto případě platí, že za vším je nezbytné hledat ženu a kabelku. Díky tomu si v nepříliš snadných časech produkce pařížské značky nejen drží cenu, nýbrž stoupá vzhůru. Jak ukázaly výsledky druhého čtvrtletí, nejvíce se na nad očekávání dobré obchodní bilanci podílel právě prodej slavných kabelek Birkin a Kelly v ceně 10 000 dolarů za kus! O zájmu vypovídá skutečnost, že, byť společnost Hermes navýšila výrobní kapacitu, na ručně vyráběnou kabelku se nadále čeká přes rok. Prodeje ultra – luxusního koženého zboží, tedy kabelek a jezdeckých sedel, pak představuje pro Hermes více, než polovinu příjmů.
Přes velmi dobré ekonomické výsledky však zvedá řada analytiků varovně prst. Vedení společnosti totiž bude muset vybalancovat narůstající poptávku na straně jedné a exkluzivitu na straně druhé. V segmentu luxusní módy se totiž platí především za pocit jedinečnosti.
Není bez zajímavosti, že na výsledcích módního gigantu se nejvyšší měrou podílejí místní zákazníci, když trh v zemi galského kohouta odpovídá i přes veškeré peripetie, kterými Francie především v posledním roce a půl prochází, čtrnácti procentům celosvětových tržeb. Naopak Brexit se Hermesu zřejmě vůbec nedotkne, neboť britský trh není podle managementu příliš významný.