Hermes stále roste a chystá se na olympiádu
Přestože se světové ekonomice, především „luxusním“ trhům v Hongkongu a Macau, příliš nedaří a Evropu obchází v čím dál větší míře strašidlo terorismu, výrobce luxusu všeho druhu Hermes, si na aktuální stav nemůže stěžovat.
Provozní zisk výrobce luxusního zboží stoupl v loňském roce na 1,54 miliardy eur, o desetiny se přes veškeré negativní prognózy zvýšila i provozní marže. A byť bylo poslední čtvrtletí vzhledem k teroristickým útokům v Paříži z hlediska tržeb nejslabší za posledních šest let, celkové tržby stouply loni ve srovnání s předchozím rokem o 18% a dosáhly hodnoty 4,84 miliardy eur. Podle analytiků se na velmi dobré kondici společnosti, kterou proslavily, vedle parfémů, hedvábných šátků, porcelánu a jezdeckého zboží především kabelky Birkin a Kelly, jejichž ceny se pohybují v rozmezí od 20 000 USD po 150 000 USD, podepsal i zájem Číňanů nakupovat luxusní zboží v Japonsku. Loni totiž stouply výdaje čínských turistů v zemi vycházejícího slunce o 200%. Do roku 2020 hodlá Hermes realizovat tržby v hodnotě 6 miliard euro.
Letos se navíc Hermes poprvé ve své historii objeví na olympiádě. Přestože jeho sedla vyjdou na nějakých 4000 eur a brazilská ekonomika pláče nad výdělkem, parkurový tým pořadatelské země nehraje rozhodně při zemi a rozhodl se pro Hermes jako pro oficiálního dodavatele sedel.