Luxusní kabelky: Investice z kategorie velmi povedených
Ač se to zdá být na první pohled k nevíře, je tomu tak. Podle zprávy agentury Art Market Research jsou luxusní kabelky nejlepší investicí na poli spotřebního zboží. Kabelky jsou na tom dokonce lépe, než je tomu v případech klasických automobilů, investičního alkoholu, vín a uměleckých děl.
Všeobecně bylo sice známo, že kabelky Birkin patří do kategorie mimořádně výhodných investic, neexistoval však hmatatelný důkaz. Až přišel výkonný ředitel Art Market Research (AMR) Sebastian Duthy s prohlášením, že, co se sběratelství a investic týká, jsou na tom kabelky nejlépe a vládkyněmi segmentu luxusního spotřebního zboží se staly vůbec poprvé ženy.
Společnost AMR zaměřila svou pozornost na kabelky značek Hermes, Louis Vuitton a Chanel, přičemž velmi těsně spolupracovala jak s výrobci, tak největšími aukčními domy. Jak vyšlo najevo, hodnota, nemálo použitých, kabelek převyšuje na aukcích původní cenu až o 300%. Co se ročního výnosu týká, nejlépe jsou na tom kabelky Birkin, jejichž hodnota narostla během loňského roku o neskutečných 42%. Pro srovnání, umělecká díla Banksyho si polepšila „pouze“ o 23%.
Jinak první místo si mezi nejdražšími kabelkami planety drží od roku 2016 exkluzivní Himalaya Birkin z 18 - ti karátového bílého zlata posetá diamanty. Před čtyřmi lety se její cena vyšplhala na 300 168 dolarů, což je více, než dvojnásobek původní ceny. Proto nelze vyloučit, že aktuální cena atakuje hranici kolem 500 000 USD.