Luxusní konglomerát LVHM dohání covidové manko
Přestože v průběhu koronavirové pandemie inkasoval byznys s luxusními produkty těžké rány, zdá se, že přichází čas růstu. Optimistické prognózy podporují i právě zveřejněná čísla letošního hospodaření luxusního impéria LVHM – Moët Hennessy Louis Vuitton SA.
Skupina, která vznikla v roce 1987 fúzí společností Louis Vuitton a Möet & Chandon - je majitelem, více, než 70 značek luxusního zboží, za všechny vyjmenujme Dom Pergignon, Hennessy, Marc Jacobs, Fendi, Christian Dior či Hublot - zaznamenala v posledním předcovidovém roce 2019 obrat 53,7 milionu euro, což se rovnalo zisku 3,3 miliardy euro. Jak vedení konglomerátu informovalo prostřednictvím tiskové zprávy, ve druhém čtvrtletí letošního roku činil obrat 17,5 miliardy dolarů, což je o 14% více, než tomu bylo ve stejném období před dvěma lety. Kromě toho provozní marže dosáhla 26,6%, což se rovná ve srovnání s rokem 2019 nárůstu o 5,5%. Jak se dalo předpokládat, na současném utěšeném stavu se podepsaly především „hladové“ trhy v Číně a USA.
Podle majitele a generálního ředitele LVHM Bernard Arnault (1949), jehož majetek se odhaduje na 194,5 miliardy dolarů, letošní výsledky ukazují, že jasná obchodní a marketingová strategie v kombinaci s kreativitou a vysokým pracovním nasazením, zvládnou i pandemii. Podle jednoho z nejbohatších mužů planety, se LVHM nachází ve skvělé kondici a hodlá letos posílit své dominantní postavení na globálním trhu s luxusem.