Luxusní módní značky ve hře o vesmír
Známá značka módních doplňků Coach uvedla před časem limitovanou edici inspirovanou NASA. Jak pravil kreativní ředitel společnosti, období vesmírného programu evokovalo dojem, že nic není nemožné. Vesmír, rakety a planety symbolizují vrcholný pocit optimismu a pospolitosti.
V této souvislosti je ovšem nutno říci, že se v případě spojení luxusní módy a vesmíru jedná o dlouhodobý trend. Již v 60. letech minulého století se vesmírné „boje“ mezi USA a SSSR staly zdrojem inspirace předních módních návrhářů kalibru Paco Rabanneho či Pierre Cardina. A letos v březnu nechal Chanel na pařížském washion weeku „odstartovat“ raketu, pod kterou se procházely modelky. Gucci pak v podzimní kolekci vsadil na UFO a Star Trek. A rozhodně nesmíme zapomenout na Buzze Aldrina (1930), druhého člověka, který vstoupil na povrch měsíce, a který se letos v lednu prošel po mole během přehlídky pánského oblečení Nicka Grahama.
Navíc doba pokročila, díky aktivitám soukromých subjektů s majiteli – vizionáři Elonem Muskem, Richardem Bransonem či Jeffem Bezosem je zřejmé, že pobyt ve vesmíru nemusí být v blízké budoucnosti pouze záležitostí vybrané skupiny astronautů. A návštěvníky vesmíru bude nezbytné do něčeho obléknout. Nejlépe do něčeho slušivého.
A tak si například Elon Musk najal na práci na skafandru zákazníků své vesmírné cestovky Space – X věhlasného hollywoodského kostyméra José Fernandeze, tvůrce kostýmů Iron Mana či Batmana. Z faktu, že móda představovala vždy kulturu a vesmír se stává důležitou součástí našeho světa, vychází i Virgin Galactic britského miliardáře Richarda Bransona. Proto na návrzích oděvů pro návštěvníky vesmíru a posádky lodí jeho společnost spolupracuje s luxusní sportovní řadou Y – 3, za kterou stojí japonský návrhář Jódži Jamamoto a Adidas. Cílem jsou oděvy funkční, inteligentní a kvalitně vypracované, které bude radost nosit.