Valentino a Cloney podpořili očkování mikinou za 750 dolarů

Na jedné straně luxusní módní značka založená v roce 1960 nabízející škálu výrobků Haute Couture a Pret-at-Potter, na straně druhé streetwearový gigant Cloney, oslovující přece jen odlišnou sortu zákazníků. Přesto oba od sebe vzdálené brandy spojilo očkování.

Celý příběh začal přitom docela divoce. Designéři Cloney se rozhodli nedělat si velkou hlavu s autorskými právy, okopírovali mikinu, Valentino, místo značky ovšem použili slovo „Vaccinated,“ neboli očkovaný. Během krátké doby skončila jedna z mikin na stole kreativního ředitele italské značky Pierpaolola Piccoliho, který se rozhodl pro originální postup, když místo žaloby zakoupil všech pět zbývajících kusů oděvu a vyzval Cloney ke spolupráci. Nakonec došlo k dohodě stvrzené společným tiskovým prohlášením, podle kterého veškerý výtěžek z prodejní ceny 750 dolarů za mikinu, bude věnován programům UNICEF a COVAX Světové zdravotnické organizace. 

Část peněz bude rovněž použita k nákupu vakcín proti Covid – 19 do chudých zemí, ve kterých je proces očkování v raném stádiu, případně nebyl zahájen. „Nakonec to dopadlo ke všeobecné spokojenosti. Jenom mě trochu mrzí, že jsem s nápadem nepřišel sám. Nepovažuji lidi, kteří se nechtějí očkovat za nositele svobody, ale za jedince, kteří nemají dostatek respektu ke svému okolí,“ dodal Pierpaolo Piccoli. 

Boss Cloney, který si nechá říkat Vévoda Christian III., jehož značka obléká celebrity jako Britney Spears, Will Smith či P. Didy, se na téma očkování nevyjádřil. V dalším životě by ovšem chtěl být Rockym ze čtvrtého dílu příběhu o takřka neporazitelném boxerovi. Zdali tím vyslal signál odpíračům vakcinace, zůstává otázkou.   

Další články