Versace jde do boje, sází na sociální sítě!
I největší soudní fanoušci brandu s medúzou ve znaku musejí uznat, že ve srovnání s konkurencí v podobě luxusních značek Louis Vuitton, Gucci, Prada, či Armani, Versace v posledních letech spíše strádá. Nový majitel proto plánuje ofenzívu.
Jak informovala agentura Bloomberg, rozhodlo vedení společnosti Capri Holdings, které loni investovalo do zakoupení Versace 2,2 miliardy dolaru, o nové prodejní strategii. Každoročně plánuje otevřít v pečlivě vytipovaných destinacích desítky nových obchodů, plus renovaci stávajících, to vše s cílem zdvojnásobení ročních příjmů.
„Současný stav je jasný, produktivita v našich obchodech neodpovídá potenciálu značky. Vzhledem k tomu, že naším cílem je roční obrat v hodnotě dvou miliard dolarů, musíme něco změnit“, uvedl generální ředitel Versace Jonathan Akeroyd.
Společnost Capri Holdings, mimo jiné vlastník značek Michael Kors a Jimmy Choo, plánuje zvýšit počet obchodů Versace ze stávajících 188 na 300. Značka má rozšířit globální vliv, v současné době se totiž polovina obchodů nachází v Asii, jen v Číně má 40 butiků. Přesto, vzhledem k neutuchající poptávce, otevřel Versace na začátku června nový obchod v Pekingu, na řadě jsou Londýn a Paříž. Končí brandy Versace Versus a Versace Collection, mnohem větší pozornost, než tomu bylo doposud, bude věnována prodeji doplňků, prim mají hrát kabelky. Trumfovým esem má být v únoru představená kabelka Virtus, přičemž podíl z prodeje doplňků má stoupnout ze současných 35% na 60%.
Výraznou změnou projde marketing. Podle managementu se dosavadní reklama nesla ve znamení „old school“, přičemž sázela převážně na fotografie a módní přehlídky. V rámci nové strategie se tak podstatně většího prostoru dostane sociálním sítím.