Zájem o luxusní zboží roste, Hermes staví další továrny

Poptávka po luxusním zboží, po nedávném propadu, stále roste. Společnost Hermes, která loni prodala kabelky za 2,2 miliardy euro, nestíhá výrobu a zájemci se musí zapisovat do pořadníků. Ve Francii proto staví hned dvě nové továrny pro 500 zaměstnanců.

Obě fabriky poblíž Paříže a Bordeaux se zaměří především na výrobu symbolu luxusu v podobě kabelky Birkin. Přestože jejich startující cena je cca 220 000,- korun, dosavadní kapacity jednoduše nestačí. Nutno však říci, že netrpělivé zájemkyně o kultovní kabelku se spoustou kapes, nemohou očekávat okamžitý efekt. Výhradně ruční zpracování lze totiž s mírnou dávkou nadsázky srovnat například s broušením diamantů, proto doba, než se z adepta stane mistr „kabelkář“ tak činí dva roky. Samotná výroba jediného kusu pak trvá dva dny.

Navíc lze s pravděpodobností hraničící s jistotou říci, že společnost Hermes nemá zájem na plném nasycení trhu svým nejluxusnějším artiklem. Díky pobytu v kategorii „nedostatkové“ zboží jsou totiž kabelky Birkin mimo jiné vyhledávaným cílem investorů, čemuž odpovídají i ceny. Na koupi tak není možno prodělat. Mimochodem, letos aukční síň Christie's  dražila kabelku Himalaya Birkin z krokodýlí kůže s 240 diamanty a 18karátovým zlatem.  Cena se nakonec vyšplhala na 400 000,- dolarů, což se v přepočtu rovná cca 4,4 milionu korun.   

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 12.11.2017

Hermes Birkin

Další články