Když méně znamená více
V případě společnosti Apple platí titulek mnohonásobně. Přestože dlouhodobě nejcennější značka planety neprodává ani zdaleka takové množství chytrých telefonů jako konkurence, kasíruje mnohem více.
Podle poslední analýzy investiční společnosti Canaccord Genuity, drží Apple ve třetím čtvrtletí celých 94% ze zisku generovaného trhem s chytrými telefony. Ve srovnání s loňským rokem si tak kultovní značka polepšila o 9%. Vtip je ovšem v tom, že, co se prodejů týče, vede jednoznačně Samsung s 24,5%, zatímco Apple se „musí“ spokojit s podílem 14,5%. Přesto měl Samsung v ziskovosti podíl z celkového trhu pouze 11%. A to si ještě mohou Jihokorejci gratulovat, neboť někteří výrobci smartphonů jsou v červených číslech.
Jako rozhodující se v tomto případě jeví prodejní politika. Zatímco totiž Apple utrží za jeden prodaný iPhone v průměru 670 dolarů (17 tisíc korun), Samsung se musí v průměru spokojit se 180 dolary (4600 korun) za kus.