-
Skvěle obsazený a oblíbený film Na sv. Valentýna (v anglickém originálu Valentine's Day) ukazuje, jak tento svátek probíhá ve Spojených státech
-
Oblíbené a na Den svatého Valentýna preferování jsou růže
-
U kytice nákupy na Den svatého Valentýna obvykle nekončí
-
Domácím mazlíčkům se v Den svatého Valentýna dostane v USA ve čtvrtek 14. února darů v hodnotě 886 miliónů dolarů
Američané Valentýna nemusejí, ale utrácejí miliardy
Podle jednoho z mnoha průzkumů zaměřeného na oblibu svátku zamilovaných, hned 49% obyvatel USA letos romantickou událost slavit nehodlá. Ve srovnání s předchozím rokem se rovná o 4% pokles.
Zbylých 51% ovšem na dárcích šetřit nebude, neboť plánuje utratit na Den svatého Valentýna 20,7 miliardy dolarů, což je o 6% více, než tomu bylo loni. Vůbec poprvé se tak očekává prolomení hranice 20 miliard dolarů. Zároveň je nutno říci, že existují prezervy, neboť podle businessinsider.com zavalí výrobci americký trh zbožím v celkové hodnotě 33 miliard dolarů.
Každý Američan utratí v průměru v Den svatého Valentýna 162 dolarů. Největšími vyznavači svátku zamilovaných jsou lidé ve věku 35 – 44 let, kteří investují do dárků v průměru 279,14 dolaru. Následuje „generace“ 25 – 34 let, v jejich případě je průměr 239,07 dolaru.
Podle odhadů americké The National Retail Federation, vydělávají na svátku nejvíce producenti a prodejci šperků, kterých se prodá za 3,9 miliardy dolarů. Důvod zoufat nemají ani majitelé restaurací – 3,5 miliardy dolarů. Dále se pak nejvíce utrácí za oděvy (2,1 miliardy USD), květiny (1,9 miliardy USD), sladkosti (1,8 miliardy USD) a dárkové poukazy (1,3 miliardy USD). A, byť žijeme v časech mailů a SMS zaslíbených, hned 933 milionů dolarů padne v Den svatého Valentýna na pohledy.
Mimochodem, zkrátka nepřijdou ani naši čtyřnozí spolubydlící, domácím mazlíčkům se dostane ve čtvrtek 14. února darů v hodnotě 886 milionů dolarů.