Apple sesazen, nejhodnotnější značkou je Google
Firma s jablkem ve znaku již není nejsilnější značkou světa! Alespoň tak praví prestižní žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2016. Po letech vládnutí Apple je na čele Google.
Jak praví zmiňovaný žebříček, hodnota značky Google Inc. dnes činí 229,1 miliardy dolarů, značka narostla o 32%. Na druhém místě je Apple Inc., výrobce mobilů ztratil ve srovnání s loňskem 8%, hodnota značky je 228,4 miliardy dolarů. Třetí nejhodnotnější značkou světa je pak Microsoft. Značka rostla o 5% a má hodnotu 121,8 miliardy dolarů.
Je ovšem otázkou, jak dlouho současný žebříček vydrží ? Značkou s největším nárůstem je totiž Amazone, jehož hodnota vzrostla o mimořádných 59%. Na druhém místě v žebříčku nejrychleji rostoucích značek je Starbucks s růstem 49%. Facebook rostl o 44%, hodnota značky vyskočila na 102,55 miliónu dolarů a aktuálně se tak jedná o pátý nejhodnotnější brand planety.
-
- Google 229,198
- Apple 228,460
- Microsoft 121,824
- AT&T 107,387
- Facebook 102,551
- Visa 100,800
- Amazon 98,988
- Verizon 93,220
- McDonald's
- IBM 86,206
V tomto roce sice zatím zažíváme nejslabší globální růst značek, ale z dlouhodobého hlediska dochází k neustálému posilování top brandů. Za posledních jedenáct let vzrostla jejich hodnota o 133%.