Apple vládne světu značek
Přestože od smrti velkého vizionáře, zakladatele Apple Steva Jobse, uplynulo pět let, jeho firma drží nadále vydobyté pozice a zůstává nejcennější značkou světa.
Alespoň je tomu tak podle výsledků společnosti Interbrand, podle kterých stoupla během letošního roku hodnota Apple o 5% na 178 miliard dolarů, což se v přepočtu rovná částce 4,3 miliónu korun. Apple tak roste i přes pokles prodeje mobilů iPhone.
Na druhém místě se podle Interbrand umístil Google, jehož hodnota stoupla letos o 11% na 133 miliard dolarů. Nutno říci, že, jak jsme informovali před časem, podle výzkumu konkurenční společnosti Brand Z, je nejcennější značkou světa právě Google před Apple.
S výrazným odstupem následuje v žebříčku nejcennějších značek planety Coca-Cola. Společnost se letos musela vyrovnat se sedmiprocentním propadem, hodnota tak klesla na 73,1 miliardy dolarů. V těsném závěsu se tak ocitl Microsoft, který si letos o 8% polepšil a „stojí“ 72,8 miliardy dolarů.
V kategorii nejrychleji rostoucích značek planety vede s přehledem Facebook, jehož hodnota narostla v průběhu letoška o neskutečných 48%. O třetinu si pak polepšil Amazone. Mezi firmy, které letos zaznamenaly více než 20% růst, patří dále automobilka Nissan a softwarová firma Adobe.