Běžecký boom vydělává miliardy
Protože běhání patří, co se vstupních nákladů týče, mezi nejméně náročné sporty, jedná se o sportovní odvětví, které může provozovat při troše dobré vůle takřka každý. Masovosti pak odpovídají i zisky.
Stačí se podívat do USA, odkud se běžecký boom rozprostřel do zbytku světa. Podle serveru Statista.com činila v roce 2011 hodnota trhu s běžeckými a joggingovými oděvy 985 miliónů dolarů. V loňském roce již padla hranice jedné miliardy, letos se očekává další nárůst na 1,3 miliardy dolarů.
Vzhledem k tomu, že běhání je v první řadě o botách a nohách, byť existují i běžci, kteří zvládnou maratón naboso, není od věci podívat se na výsledky „obuvnické“ branže. Před dvěma lety se v USA prodaly běžecké boty za tři miliardy dolarů. Podle žebříčku Forbes je Nike osmnáctou největší společností světa, s tržní kapitalizací 86,2 miliardy dolarů, zatímco Adidas je při tržní kapitalizaci 17,1 miliardy dolarů na 83. místě. Oba sportovní giganty stále stoupají vzhůru.
Nelze se tedy divit faktu, že se na firmy vyrábějící běžecké zboží zaměřují, v čím dál, tím větší míře, investiční bankéři. Podle Business Insider, se nacházíme na začátku růstového cyklu, neboť běhání je sport, který se za posledních deset let rozrůstal rychlostí stepního požáru.