Cristiano Ronaldo je k nezaplacení
Jak praví jedno anglické přísloví, jen málokdo je tak bohatý, aby si mohl dovolit luxus v podobě koupi laciných věcí, neboť jen sázka na kvalitu se vyplácí. Jak se ukazuje, platí to v případě CR7.
Alespoň to tvrdí v souvislosti s nákupem portugalského super střelce Gazetta dello Sport. Novináři nejvlivnějšího italského sportovního deníku si dali tu práci a u příležitosti Ronaldovy branky s pořadovým číslem 700 dali na jednu stranu náklady spojené s jeho příchodem, na stranu druhou pak příjmy s loňskou letní transakcí související.
Co se nákladů týká, musel Juventus oželet přestupovou částku 115,5 milionu euro plus roční plat 58 milionů euro. K tomu musel vzít v potaz, že, vzhledem k fotbalistově věku a zraněním, nemůže příliš počítat s variantou následného výhodného prodeje. Byť v případě Cristiana Ronalda neexistují hranice a čínský, případně katarský fotbalový trh se zdá být nenasytný.
Na druhou stranu s příchodem CR7, si mohlo vedení Juventusu dovolit luxus v podobě navýšení cen vstupného i permanentek, což přineslo do klubové kasy ve srovnání s předchozí sezónou o 14 milionů euro více. Zároveň příchod Ronalda kvitovali sponzoři, jen Adidas navýšil roční sponzorskou částku z 23 na 51 milionů euro. Magnet jménem Ronaldo pak zafungoval i u dalších partnerů, když příjmy narostly z 28 na 44 milionů dolarů.
Příchod pětinásobného držitele Zlatého míče se pak pozitivně podepsal rovněž na globální popularitě bianconeri. Podle studie společnosti Nielsen Sport realizované ve 45 zemích světa, se počet fanoušků Juventusu navýšil o 38 milionů, a to na současných 423 milionů. V případě sociálních sítí (Facebook, Twitter, Instagram a You Tube) pak počet sledujících narostl během poslední sezóny z původních 50,4 milionu na současných 84,5 milionu. A snad nikdo nepochybuje o tom, že management turínských dokáže desítky milionů nových fanoušků patřičně zobchodovat.